• אכלו ללא הסחות דעת- טלוויזיה, רדיו, עיתון, ספר, אינטרנט ואפילו חברה- כולם מפריעים לנו להתרכז באוכל- לחוש אותו, להריח, לטעום, להקשיב להתפצחות שלו באוזן- לכל הדברים הללו יש משמעות בהקשר של שובע.
  • אכלו לאט- אל תשכחו שלוקח למערכת העיכול זמן לעכל את המזון, ולהעביר את מסר השובע אל המוח.
  • שאלו את עצמכם- מי רעב עכשיו? העיניים? האף?  הבטן? ואולי הלב או המוח? מי מהם באמת רעב? דאגו לספק את הצורך של מי שבאמת רעב. לדוגמא, רעב של העיניים הוא כזה שגם כאשר היננו מפוצצים, לאחר ארוחה במסעדה, בכל זאת ניקח קינוח, כי ראינו שהשולחן שלידנו קיבל קינוח יפהפה. הזכירו לעצמכם כי אתם למעשה שבעים, ואם ממש יש צורך לספק את ה”רעב שבעיניים” קחו ביס קטן מהקינוח וזהו.
  • השתדלו לא לאכול מתוך סיר או קופסה גדולה. הקפידו להניח את האוכל על צלחת. מלאו חצי מהצלחת בירקות  ברגע שנאכל מתוך הסיר או מתוך הקופסא- פעמים רבות נסיים את כולה למרות שאנחנו לא באמת רעבים להכל.
  • אין צורך לסיים את כל האוכל שעל הצלחת. עשו הפסקות קטנות באכילה, הורידו את המזלג והסכין, ועצרו כל פעם לחשוב, איך הבטן שלי מרגישה? האם היא שבעה כעת? האם מספיק לה? האם היא זקוקה לעוד ביס? הפסקות מסוג זה גורמות לנו להיות יותר מודעים לאכילה ולשובע הנלווה אליה, ופעמים רבות תראו כי איננו מסוגלים לסיים את כל אשר מונח על הצלחת.
  • אל תוותרו על תכנון האכילה שלכם. הקפידו לקחת אתכם דברים למשך היום. ברגע שאינכם מתוכננים ומסודרים עם ירקות מוכנים לצהריים ו/או ארוחה מוכנה- פעמים רבות אם תגיעו רעבים, תטרפו את מה שיש במקרר.
  • חפשו את התניות האוכל ונתקו אותם מכם…התניות אוכל הינן כאלו אשר אנו עושים אותם כי אנו רגילים אליבם. למשל- אכילה בלילה. אכילה בלילה הינה פעמים רבות הרגל. משהו שיצרנו כאשר ישבנו עם בן הזוג מול הטלוויזיה, וחשבנו כי כך אפשר להנות יחד, כאשר למעשה איננו רעבים כלל, ואיננו זקוקים לאוכל על מנת להנות האחד מחברתו של השני.
  • אכלו ללא הסחות דעת- טלוויזיה, רדיו, עיתון, ספר, אינטרנט ואפילו חברה- כולם מפריעים לנו להתרכז באוכל- לחוש אותו, להריח, לטעום, להקשיב להתפצחות שלו באוזן- לכל הדברים הללו יש משמעות בהקשר של שובע.
  • אכלו לאט- אל תשכחו שלוקח למערכת העיכול זמן לעכל את המזון, ולהעביר את מסר השובע אל המוח.
  • שאלו את עצמכם- מי רעב עכשיו? העיניים? האף?  הבטן? ואולי הלב או המוח? מי מהם באמת רעב? דאגו לספק את הצורך של מי שבאמת רעב. לדוגמא, רעב של העיניים הוא כזה שגם כאשר היננו מפוצצים, לאחר ארוחה במסעדה, בכל זאת ניקח קינוח, כי ראינו שהשולחן שלידנו קיבל קינוח יפהפה. הזכירו לעצמכם כי אתם למעשה שבעים, ואם ממש יש צורך לספק את ה”רעב שבעיניים” קחו ביס קטן מהקינוח וזהו.
  • השתדלו לא לאכול מתוך סיר או קופסה גדולה. הקפידו להניח את האוכל על צלחת. מלאו חצי מהצלחת בירקות  ברגע שנאכל מתוך הסיר או מתוך הקופסא- פעמים רבות נסיים את כולה למרות שאנחנו לא באמת רעבים להכל.
  • אין צורך לסיים את כל האוכל שעל הצלחת. עשו הפסקות קטנות באכילה, הורידו את המזלג והסכין, ועצרו כל פעם לחשוב, איך הבטן שלי מרגישה? האם היא שבעה כעת? האם מספיק לה? האם היא זקוקה לעוד ביס? הפסקות מסוג זה גורמות לנו להיות יותר מודעים לאכילה ולשובע הנלווה אליה, ופעמים רבות תראו כי איננו מסוגלים לסיים את כל אשר מונח על הצלחת.
  • אל תוותרו על תכנון האכילה שלכם. הקפידו לקחת אתכם דברים למשך היום. ברגע שאינכם מתוכננים ומסודרים עם ירקות מוכנים לצהריים ו/או ארוחה מוכנה- פעמים רבות אם תגיעו רעבים, תטרפו את מה שיש במקרר.
  • חפשו את התניות האוכל ונתקו אותם מכם…התניות אוכל הינן כאלו אשר אנו עושים אותם כי אנו רגילים אליבם. למשל- אכילה בלילה. אכילה בלילה הינה פעמים רבות הרגל. משהו שיצרנו כאשר ישבנו עם בן הזוג מול הטלוויזיה, וחשבנו כי כך אפשר להנות יחד, כאשר למעשה איננו רעבים כלל, ואיננו זקוקים לאוכל על מנת להנות האחד מחברתו של השני.
חזרה